Blog

Problem med varmvattnet i port 7 och 9

Vi har problem med en av våra värmepumpar i hus 7/9 vilket resulterar i att vi upplever en brist på varmvatten på eftermiddag och kväll. Det är felanmält sedan förra veckan och ligger ute hos entreprenör för åtgärd.

Vi hoppas att det ska vara åtgärdat under den här veckan men till dess det är klart uppmanar vi boende i port 7 och 9 att tänka lite extra på hur vi använder varmvattnet 🙂

Read More

Ditt tv-utbud blir helt digitalt

Den 8 sep 2020 blir ditt tv-utbud helt digitalt – Ändra till digital-tv redan nu

Nu moderniserar Com Hem sitt tv-erbjudande till 1,6 miljoner Com Hem-hushåll. Den 8 september går de över till helt digitala tv-sändningar med bättre kvalitet och de analoga kanalerna, inklusive FM-radio via tv-uttaget, utgår. Om du tittar analogt idag behöver du därför ändra till digital-tv på din tv hemma. Det kan du göra redan nu.

Från mitten av augusti börjar en informationstext rulla i tv-rutan på de analoga kanalerna. Ser du texten på din tv vet du att du tittar analogt och behöver ändra till digital-tv. Får du ingen informationstext i din tv-ruta under augusti behöver du inte göra något.

Vill du veta att du tittar digitalt kan du också leta upp Com Hem-kanalen. Den visas bara digitalt och finns oftast på kanalplats 777.

All information och tips på hur du ändrar till digital-tv finns på comhem.se/digitalisering.

Varför moderniseras tv-utbudet från Com Hem?

Digitaliseringen av tv-sändningarna är en del i ett stort digitaliseringsprojekt där Com Hem vill erbjuda sina kunder obegränsad uppkoppling och tv-upplevelser med bästa kvalitet.

Förändringen innebär en direkt förbättring av bild och ljud. Samtidigt frigörs utrymme i nätet som de analoga sändningarna tagit upp, vilket ger kapacitet till stabilare och snabbare bredband.

Nu kan du som bor i en fastighet ansluten till Com Hem dessutom skapa ett konto för Comhem Play, helt utan extra kostnad. Då kan du se de flesta av dina tv-kanaler i din mobil, surfplatta och dator, var du vill inom hela EU. Läs mer om Comhem Play.

Mer information

All information om digitaliseringen finns samlad på comhem.se/digitalisering. Kom ihåg att ändra till digital-tv i god tid innan den 8 september för att kunna fortsätta se på tv när de analoga kanalerna utgått.

Information is also available in English, Arabic, Dari (Persian), Tigrinya and Somali at comhem.se/digitalisering.

Read More

Försenat Infobrev

Som ni kanske märkt så har kvartalets infobrev ännu inte skickats ut. Detta beror på att vi vill avvakta till dess alla garantiåtgärder är utförda och godkända så vi kan ta med resultatet av dessa i brevet också.

Vi skickar ut det så snart vi bara kan!

Read More

Snöröjning

Det har snöat och det kommer mer. Då snön är väldigt lätt och vi inväntar mer snöfall så har vi avsiktligt låtit bli / minimerat snöröjningen då detta lätta snötäcke hindrar isbildning, och under täcket finns mycket halksand. Som väderprognosen visar så kommer mer snö senare under helgen/måndag och då röjer vi undan allt.

Read More

Driftproblem hos Com Hem

Just nu kan man läsa på Com Hems sida:

Vi åtgärdar just nu ett fel i vårt nät som påverkar analoga TV-utsändningar, bredbandstjänsten och digital-tv.

Felet visar sig som avbrott. Felet beräknas vara åtgärdat: 2019-01-26 16:00.

Avser adress Växthusvägen i Bro

Read More